pdfThe Relevance of Teaching Different Literary Genres in the EFL Classroom

Dr.Halima Benzoukh

Kasdi Merbah University Ouargla Algeria

Abstract

Each literary genre is characterized by its own language patterns, its specific stylistic choices and its patterns of cultural orientation. Novels and short stories, for example, take advantage of their setting and plot to expand new degrees of realism. Plays, in contrast, are mainly around characters and their interactions, and they are written to be performed on stage. However, poetry is known of its various forms; it controls standard expectations about usage. Therefore, this paper comes to cast light on the importance of using various literary genres in EFL classes. Understanding these genres can help both teachers and students to be aware of their benefits in any classroom and to overcome the mismatch between literature as a content-based subject and literature as a rich authentic material used in language classes.

Key Words: literary genre, novel, short story, play, poetry, EFL class.

الملخص

يتميز كل نوع أدبي بأنماط لغته الخاصة، وخياراته الأسلوبية المميزة وأنماطه من التوجه الثقافي. تعتمد الروايات و القصص القصيرة، على سبيل المثال، على البعدين الزماني و المكاني و تطورات الأحداث لتوسيع نطاقات جديدة من الواقعية. وعلى النقيض من ذلك، فإن المسرحيات تتمحور حول الشخصيات وتفاعلاتها مع بعضها البعض، وهي مكتوبة ليتم تنفيذها على خشبة المسرح. أما عن الشعر فهو معروف بأشكاله المختلفة. و لذلك يأتي هذا البحث لإلقاء الضوء على أهمية استخدام مختلف الأنواع الأدبية في فصول الإنجليزية كلغة أجنبية. يمكن أن يساعد فهم هذه الأنواع المعلمين والطلاب على حد سواء ليكونوا على بينة من فوائدها في أي فصل، و لرفع اللبس عن عدم التطابق الحاصل بين الأدب باعتباره المادة القائمة على المحتوى والأدب كمادة غنية مستخدمة في دروس اللغة.

الكلمات المفتاحية: النوع الأدبي، الرواية، القصة القصيرة، المسرحية، الشعر، فصل الانجليزية كلغة أجنبية