واقع تطبيق الابتكار التسويقي في التوزيع في الشركة الجزائرية للكهرباء والغاز:pdf

دراسة حالة مديرية التوزيع (فرع ورقلة حضري)

عمار حميود & محمود فوزي شعوبي

Abstract:
The aim of this study is to know the reality of the marketing innovation application in distribution in the Algerian company of electricity and gas, through a case study on one of its distribution directorates, it is the distribution directorate (an urban branch of ouargla), was distributed 40 questionnaires to a sample of its employees and female employees, by analyzing their answers has been reached that the distribution directorate under study applies the marketing innovation in distribution of electricity and gas products, and the Algerian company of electricity and gas takes care of the marketing innovation application in distribution through applying it in its distribution directorates.
Key words: marketing, distribution, innovation, marketing innovation, marketing innovation in
distribution.

ملخص :

      الهدف من هذه الدّراسة هو التّعرف على واقع تطبيق الابتكار التّسويقي في التّوزيع في الشّركة الجزائريّة للكهرباء والغاز، من خلال دراسة حالة إحدى مديريّات التّوزيع التّابعة لها، وهي مديريّة التّوزيع (فرع ورقلة حضري)، حيث وُزّع 40 استبيانا على عيّنة من موظفيها، ومن خلال تحليل إجاباتهم تمّ التّوصل إلى أن مديريّة التّوزيع محل الدّراسة تُطبّق الابتكار التّسويقي في توزيع منتجي الكهرباء والغاز، وأن الشّركة الجزائريّة للكهرباء والغاز تهتمّ بتطبيق الابتكار التّسويقي في التّوزيع من خلال تطبيقه في مديريّات التّوزيع التّابعة لها.

الكلمات المفتاحية : تسويق، توزيع، ابتكار، ابتكار تسويقي، ابتكار تسويقي في التّوزيع.